Kosmetyki do pielęgnacji paznokci stóp i rąk

Kosmetyki do pielęgnacji paznokci stóp i rąk

Mocne i zadbane paznokcie to prawdziwa ozdoba dłoni i stóp. Aby prezentowały się nienagannie, konieczna jest ich wszechstronna pielęgnacja. Należy zatem odżywiać paznokcie od wewnątrz, stosując dietę dostarczającą niezbędnych składników odżywczych, wzmacniających paznokcie: siarki, żelaza, miedzi, krzemu czy potasu. Ważna jest także odpowiednia podaż białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. zaś pielęgnacja zewnętrzna to dedykowane paznokciom kosmetyki.

Kosmetyki do zadań specjalnych – odżywki do paznokci

Odżywki do paznokci to kosmetyki o skoncentrowanej formule, które mogą występować w formie oliwki, lakieru, żelu, kremu czy maseczki. Cechuje je bardzo duża zawartość składników odżywiających i odbudowujących płytkę paznokciową:

  • minerały: wapń, miedź, żelazo, krzem, magnez
  • witaminy A, E, C i z grupy B
  • białka i aminokwasy
  • kwasy tłuszczowe
  • keratyna
  • proteiny jedwabiu
  • pył diamentowy
  • olejki roślinne

Aplikowane miejscowo na płytkę paznokcia, umożliwiają dotarcie substancjom czynnym do wnętrza płytki. Efektem ich stosowania jest utwardzenie paznokcia, zapobieganie jego łamliwości i rozdwajaniu. Ponadto takie kosmetyki odżywcze mogą wybielić płytkę paznokcia i nadać jej blasku.

Kremy do rąk i paznokci

Tego typu uniwersalne kosmetyki odżywiają skórę rąk oraz płytkę paznokciową. Daje to efekt zadbanych, gładkich rąk oraz mocnych paznokci. Skład kremów do rąk i paznokci bazuje na ekstraktach roślinnych, np. z zielonej herbaty, rumianku czy aloesu, olejków roślinnych (z ogórecznika, wiesiołka czy awokado) albo witamin. To także moc substancji nawilżających – kolagenu, kwasu hialuronowego czy mocznika oraz dogłębnie wzmacniających skórę: koenzymu Q10, panthenolu czy gliceryny. Nie bez znaczenia są także lipidy, które zapobiegają przesuszeniu skóry dłoni. A gładka i zdrowa skóra dłoni zapewnia nienaganny wygląd dłoni oraz szybszy wzrost i wzmocnienie płytki paznokciowej. Podobne uniwersalne zastosowanie znajdują kremy dedykowane pielęgnacji stóp.

Zmywacz do paznokci – czy może pielęgnować?

Wokół zmywacza do paznokci narosło wiele niedomówień, z których najważniejsze dotyczą jego szkodliwości względem płytki paznokciowej. Zmywacze acetonowe rzeczywiście mogą znacznie przesuszać płytkę paznokcia, a tym samym osłabiać ją i przyczyniać się do jej rozdwajania. Użycie tego typu zmywacza konieczne jest w przypadku manicure czy pedicure hybrydowego. natomiast tradycyjne lakiery do paznokci usunąć można zmywaczem bezacetonowym, który najczęściej wzbogacony jest witaminami czy olejkami, zatem nie oddziałuje negatywnie na płytkę paznokcia.

Dla paznokci uszkodzonych i wymagających profesjonalnych kosmetyków polecamy wizytę w specjalnym gebinecie podologicznym.

O kosmetykach w Polsce

Branża kosmetyczna oferuje szeroki wachlarz produktów, w tym m.in. kosmetyki do pielęgnacji
skóry, włosów, jamy ustnej, perfumy czy kosmetyki kolorowe. Produkty te są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, hurtowej, a także za pośrednictwem salonów piękności, salonów fryzjerskich czy centrów SPA.

Na każdym z etapów generowane jest zatrudnienie, tworzona jest wartość dodana, wypłacane są wynagrodzenia i odprowadzane są podatki. Łączne efekty ekonomiczne znacznie przewyższają efekty bezpośrednie. W niniejszym raporcie podjęto próbę ich oszacowania przy użyciu modelu przepływów międzygałęziowych, inaczej zwanego modelem Input-Output lub modelem Leontiefa. Model koncentruje się na powiązaniach i zależnościach między różnymi gałęziami gospodarki, dzięki czemu pozwala zbadać, w jaki sposób działalność danej gałęzi wpływa na rozwój pozostałych.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Branża beauty rozumie, że stan zdrowia ma odzwierciedlenie w dynamice starzenia się i wyglądzie skóry, dlatego też, aby spowodować spowolnienie i bardziej łaskawe dla organizmu starzenie, należy podejmować działania anti-aging w odniesieniu do całego organizmu od momentu, kiedy proces ten rozpoczyna się, a nawet wcześniej – często mówi się, że zdrowe starzenia zaczyna się w dzieciństwie! Anti-aging to zatem pierwszy krok na drodze ku healthy aging – zdrowemu starzeniu się. Rozwój branży beauty zarówno w obszarze estetologii medycznej, jak i kosmetologii wskazuje, że kierunki rozwoju global anti-aging oraz healthy aging mogą znaleźć trwałe miejsce w programach terapeutycznych specjalistów estetologów.

Inwazyjność i technologia oraz ekologia i naturalność – różne drogi walki ze starzeniem
Aktualne trendy w branży beauty można rozpatrywać biorąc pod uwagę także inne kryterium – rodzaj metod i narzędzi używanych w terapiach przeciwstarzeniowych, pielęgnacyjnych i upiększających. Tu zauważyć można dwukierunkowy rozwój branży. Z jednej strony rozwija się estetologia naturalna, oparta o ekologiczne, organiczne składniki aktywne, masaż, hydro- , balneo- czy krioterapię, z drugiej w działaniach estetycznych sięga się po bardzo zaawansowane biotechnologicznie, aparaturowe oraz medycznie zabiegi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *