Kosmetyki do pielęgnacji paznokci stóp i rąk

Kosmetyki do pielęgnacji paznokci stóp i rąk

Mocne i zadbane paznokcie to prawdziwa ozdoba dłoni i stóp. Aby prezentowały się nienagannie, konieczna jest ich wszechstronna pielęgnacja. Należy zatem odżywiać paznokcie od wewnątrz, stosując dietę dostarczającą niezbędnych składników odżywczych, wzmacniających paznokcie: siarki, żelaza, miedzi, krzemu czy potasu. Ważna jest także odpowiednia podaż białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. zaś pielęgnacja zewnętrzna to dedykowane paznokciom kosmetyki.

Kosmetyki do zadań specjalnych – odżywki do paznokci

Odżywki do paznokci to kosmetyki o skoncentrowanej formule, które mogą występować w formie oliwki, lakieru, żelu, kremu czy maseczki. Cechuje je bardzo duża zawartość składników odżywiających i odbudowujących płytkę paznokciową:

  • minerały: wapń, miedź, żelazo, krzem, magnez
  • witaminy A, E, C i z grupy B
  • białka i aminokwasy
  • kwasy tłuszczowe
  • keratyna
  • proteiny jedwabiu
  • pył diamentowy
  • olejki roślinne

Aplikowane miejscowo na płytkę paznokcia, umożliwiają dotarcie substancjom czynnym do wnętrza płytki. Efektem ich stosowania jest utwardzenie paznokcia, zapobieganie jego łamliwości i rozdwajaniu. Ponadto takie kosmetyki odżywcze mogą wybielić płytkę paznokcia i nadać jej blasku.

Kremy do rąk i paznokci

Tego typu uniwersalne kosmetyki odżywiają skórę rąk oraz płytkę paznokciową. Daje to efekt zadbanych, gładkich rąk oraz mocnych paznokci. Skład kremów do rąk i paznokci bazuje na ekstraktach roślinnych, np. z zielonej herbaty, rumianku czy aloesu, olejków roślinnych (z ogórecznika, wiesiołka czy awokado) albo witamin. To także moc substancji nawilżających – kolagenu, kwasu hialuronowego czy mocznika oraz dogłębnie wzmacniających skórę: koenzymu Q10, panthenolu czy gliceryny. Nie bez znaczenia są także lipidy, które zapobiegają przesuszeniu skóry dłoni. A gładka i zdrowa skóra dłoni zapewnia nienaganny wygląd dłoni oraz szybszy wzrost i wzmocnienie płytki paznokciowej. Podobne uniwersalne zastosowanie znajdują kremy dedykowane pielęgnacji stóp.

Zmywacz do paznokci – czy może pielęgnować?

Wokół zmywacza do paznokci narosło wiele niedomówień, z których najważniejsze dotyczą jego szkodliwości względem płytki paznokciowej. Zmywacze acetonowe rzeczywiście mogą znacznie przesuszać płytkę paznokcia, a tym samym osłabiać ją i przyczyniać się do jej rozdwajania. Użycie tego typu zmywacza konieczne jest w przypadku manicure czy pedicure hybrydowego. natomiast tradycyjne lakiery do paznokci usunąć można zmywaczem bezacetonowym, który najczęściej wzbogacony jest witaminami czy olejkami, zatem nie oddziałuje negatywnie na płytkę paznokcia.

Dla paznokci uszkodzonych i wymagających profesjonalnych kosmetyków polecamy wizytę w specjalnym gebinecie podologicznym.

O kosmetykach w Polsce

Dbanie o urodę to ważny aspekt życia codziennego. Zwykło się uważać, że szczególnie zainteresowane są nim kobiety, ale mniejszościowa dotychczas grupa męska dynamicznie rośnie, bo mężczyźni też lubią o siebie dbać. Atrakcyjny wygląd sprzyja dobremu samopoczuciu, a także przykuwa uwagę otoczenia. Z zalet zabiegów pielęgnacyjnych zdaje sobie sprawę coraz więcej ludzi, a rosnący dobrobyt społeczeństwa pozwala na korzystanie z usług profesjonalnych salonów w coraz większym stopniu.

Za te „urodowe cuda” odpowiadają utalentowane kosmetyczki. Jest to zawód oferujący obiecujące perspektywy na przyszłość i możliwość ciągłego rozwoju.

Praca na etacie w salonie kosmetycznym to pensja od 1700 zł do 2700 zł netto. Podane widełki są przeciętne, co oznacza, że skrajne przypadki mogą zarabiać mniej lub więcej, niż pokazuje to podany przedział. Różnice w zarobkach wynikają z lokalizacji danego salonu. Większe miasta oferują wyższe pensje w stosunku do mniejszych miejscowości, gdzie zainteresowanie usługami jest mniejsze. Do tego dochodzą nabyte kompetencje oraz ich potwierdzenia – zyskasz na wartości, jeśli specjalizujesz się w kilku zabiegach, a dodatkowo posiadasz dyplomy i certyfikaty zdobyte na szkoleniach i kursach. Jeśli jednak Twoje zaangażowanie w pracę zaowocuje własną działalnością, to możesz liczyć na zyski rzędu 3500 zł – 5000 zł. Zarobki kosmetyczki pracującej na własną rękę uzależnione są od oferowanych cen usług, popularności wśród klientów, posiadanych umiejętności oraz ponoszonych w związku z działalnością kosztów.

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *