Najlepsze kosmetyki do depilacji ciała

Najlepsze kosmetyki do depilacji ciała

Depilacja ciała to jeden z najczęstszych zabiegów upiększających, który wykonywany może być zarówno w profesjonalnym salonie kosmetycznym, jak i w warunkach domowych. Dostępnych jest wiele metod usuwania zbędnego owłosienia, od golenie, poprzez depilację kremami, aż po depilację woskiem czy depilatorem. Każda z tych metod wymaga zastosowania odpowiednich kosmetyków, które z jednej strony czynią zabieg depilacji skutecznym i łagodnym dla skóry, a z drugiej – zapewniają odpowiednie odżywienie skóry po zabiegu.

Kosmetyki stosowane do golenia skóry

U podstaw skutecznego, a jednocześnie łagodnego dla skóry golenia włosków maszynką, niezbędne są kosmetyki, które zapewniają maszynce odpowiedni poślizg, przez co łagodnie przesuwa się ona po skórze, goląc dokładnie każdy włos. Ponadto kremy, pianki czy żele do golenia pielęgnują i odżywiają skórę, łagodząc jej podrażnienia. Najbardziej pożądane składniki takich kosmetyków to wyciąg z aloesu, oleje i ekstrakty roślinne, witaminy. A czym różnią się miedzy sobą poszczególne rodzaje kosmetyków do golenia? Żel to kosmetyk bardzo wydajny, którego już niewielka ilość zwiększa objętość i umożliwia ogolenie sporej powierzchni skóry. Pianka zauważalnie zwiększa objętość zaraz po jej wyciśnięciu na dłoń, jest jednak mniej wydajna niż żel.

Kremy do depilacji

Kremy i pianki do depilacji działają na zasadzie chemicznego rozpuszczenia powierzchniowej części włosa; cebulka włosa pozostaje natomiast nienaruszona. Kwas tioglikolowy rozpuszczający keratynę włosa może jednak podrażniać skórę, dlatego ważna jest zawartość substancji łagodzących. Aby uniknąć powstania podrażnień, należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń dotyczących użycia kosmetyków. Ponadto na 48 godzin przed depilacją należy przeprowadzić próbę uczuleniową na niewielkim fragmencie skóry. Kosmetyki tego typu można używać na twarzy (wąsik), na nogach czy pod pachami, a także na linii bikini. Nie jest jednak wskazane stosowanie ich do depilacji miejsc intymnych, gdyż mogą one podrażniać błonę śluzową.

Kosmetyki łagodzące po depilacji

Skóra podrażniona goleniem, depilacją woskiem czy kremem wymaga odżywienia i złagodzenia podrażnień. Kosmetyki po depilacji powinny przede wszystkim nawilżać skórę, odbudowywać ochroną barierę lipidową oraz zapobiegać wrastaniu włosków. Pożądana jest zatem zawartość olejków roślinnych, mocznika, lipidów i steroli, kwasów tłuszczowych, kolagenu czy kwasu hialuronowego. Można także stosować kosmetyki opóźniające odrastanie włosków, dzięki czemu znacznie zmniejszy się wymagana ilość zabiegów depilacji.

Często najlepsze kosmetyki do depilacji ciała posiadają profesjonalne salony depilacji. Dla depilacji woskiem w Warszawie polecamy salon depilacji Świat Wosku (depilacja woskiem Warszawa).

O kosmetykach w Polsce

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Branża kosmetyczna oferuje szeroki wachlarz produktów, w tym m.in. kosmetyki do pielęgnacji
skóry, włosów, jamy ustnej, perfumy czy kosmetyki kolorowe. Produkty te są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, hurtowej, a także za pośrednictwem salonów piękności, salonów fryzjerskich czy centrów SPA.

Na każdym z etapów generowane jest zatrudnienie, tworzona jest wartość dodana, wypłacane są wynagrodzenia i odprowadzane są podatki. Łączne efekty ekonomiczne znacznie przewyższają efekty bezpośrednie. W niniejszym raporcie podjęto próbę ich oszacowania przy użyciu modelu przepływów międzygałęziowych, inaczej zwanego modelem Input-Output lub modelem Leontiefa. Model koncentruje się na powiązaniach i zależnościach między różnymi gałęziami gospodarki, dzięki czemu pozwala zbadać, w jaki sposób działalność danej gałęzi wpływa na rozwój pozostałych.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *