Glovo i Kontigo łączą siły, aby zapewnić dostawy produktów beauty w kilkadziesiąt minut

Rozwój e-commerce w Polsce przyspiesza, podobnie jak dostawy z kategorii beauty. Popularna drogeria Kontigo nawiązała współpracę z Glovo, dzięki której ponad 5 000 produktów pielęgnacyjnych i makijażowych firmy jest dostępne w ekspresowej dostawie w ciągu kilkudziesięciu minut w aż 14 miastach w Polsce. Dla Glovo to już kolejny partner w kategorii beauty, która staje się coraz popularniejsza wśród rosnącej grupy użytkowników oczekujących dostaw już w kilkadziesiąt minut.

Coraz więcej Polaków kupuje kosmetyki w internecie

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”, Polacy coraz częściej korzystają z zakupów online ze względu na całodobową dostępność, nieograniczony wybór i atrakcyjne ceny w porównaniu do sklepów stacjonarnych[1]. Liczba internautów w Polsce wzrosła do 30 mln, z czego aż 77% robi zakupy online. Wśród najczęściej nabywanych produktów znajdują się kosmetyki i perfumy, które są kupowane przez 65% osób dokonujących zakupów online. Dzięki współpracy Glovo i Kontigo użytkownicy mogą zamówić produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne z ekspresową dostawą do domu w 14 miastach w Polsce: Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Katowicach, Kielcach, Opolu, Tarnowie, Toruniu, Tychach, Czeladzi czy Bielsko-Białej. 

Kontigo – odkryj świat wyjątkowych kosmetyków

Kontigo to znana drogeria, który zdobyła uznanie klientów dzięki szerokiemu wyborowi wysokiej jakości kosmetyków. Marka posiada w swoim asortymencie marki własne i topowe brandy: produkty do makijażu, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów, a także zapachy i liczne akcesoria. Razem z GlovoKontigo chce zapewnić klientom nowe wrażenia podczas zakupów, umożliwiając wybór spośród ponad 5000 produktów związanych z pielęgnacją oraz zdrowiem, dostarczanych szybko i wygodnie pod wskazany adres, w zaledwie kilkadziesiąt minut.

Dotychczas najczęściej zamawianymi produktami z kategorii beauty w Polsce były szampon odbudowujący i maska do włosów, jednak wraz z rozszerzeniem oferty proporcje mogą się znacząco zmieniać. Globalnie w Glovo najczęściej zamawiany jest tusz do rzęs i waciki do demakijażu. Klienci doskonale wykorzystują dostępną ofertę kosmetyczną w Glovo zarówno w przypadku nieprzewidzianych sytuacji, jak i w codziennych zakupach, doceniając wygodę i szybkość realizacji zamówień.

Nasze produkty dostępne są nie tylko stacjonarnie, ale także poprzez sklep online oraz aplikację Kontigo. Dzięki temu wiemy, jak istotny staje się kanał sprzedaży online z możliwie jak najszybszą dostawą. To wygoda i komfort, który doceniają nasi klienci. Dzięki Glovo możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na indywidualnych potrzebach klientów, którzy często potrzebują naszych produktów dosłownie natychmiast – podkreśla Agata Stachowiak Menadżer Marketingu Kontigo.

Od kwiatów po kosmetyki – Glovo stale rozszerza ofertę e-retail

Misją Glovo jest zapewnienie mieszkańcom miast wszystkiego czego potrzebują w szybki i łatwy sposób. W tym celu, platforma dynamicznie rozwija swoją sieć partnerów i rozszerza ofertę e-retail o nowe kategorie. Od 2022 roku liczba sklepów współpracujących z platformą wzrosła dwukrotnie, umożliwiając użytkownikom zamawianie różnorodnych produktów. Dzisiaj użytkownicy Glovo w Polsce mogą zamówić artykuły wyposażenia wnętrz, jedzenie i zabawki dla zwierząt, kwiaty, kosmetyki, ubrania, wyroby cukiernicze, artykuły biurowe czy gadżety z sex shopów. A to dopiero początek rozwoju nowych kategorii.

–Nasi użytkownicy mają rożne potrzeby zakupowe, a my chcemy móc je zaspokajać. Kosmetyki i produkty do pielęgnacji to jedne z najbardziej popularnych zakupów, zatem nawiązanie współpracy z Kontigo jest naturalnym krokiem do dalszej rozbudowy oferty Glovo w kategorii beauty na polskim rynku i bezpośrednio wiąże się z globalną strategią rozwoju naszej platformy. W innych krajach europejskich Glovo współpracuje z takimi top markami jak Douglas, Primor, Lush czy Kiko Milano. I wciąż jesteśmy otwarci na więcej. Także w Polsce, gdzie coraz więcej sklepów chce z nami współpracować – podkreśla Beata Wronowska, Partner Business Leader Q-Commerce w Glovo Polska.


[1] https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/kosmetyki-i-perfumy-hitami-sprzedazy-online-raport,70570

O kosmetykach w Polsce

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Mikrobiom beauty
W ostatnich latach do kręgu zainteresowań biologów i biotechnologów (po ko­mórkach macierzystych) dołączył również mikrobiom człowieka, czyli różnicowana społeczność ko­mensalnych, symbiotycznych i patogennych mikroorga­nizmów żyjących w i na jego ciele. Badania nad mikroflorą obejmujące wpływ wieku, diety, stoso­wanych leków, środowiska życia oraz przebytych chorób na skład tej mikroflory umożliwiły zrozumienie rela­cji, które składają się na zachowanie zdrowia lub rozwój chorób zależnych właśnie od mikroorganizmów zamiesz­kujących nasze ciało. Okazuje się, że mikroflora ma wpływ na różne aspekty fizjologii organizmu człowieka oraz jego podatność na wiele dysfunkcji organizmu. Zachwianie naturalnej równowagi mikrobiologicznej skóry, np. poprzez zastosowanie terapii antybiotykowej czy agresywnej, nieprawidłowej pielęgnacji może mieć istotne konsekwencje dla jej funkcjonowania a także wpływać na przyspieszenie procesu jej starzenia.

Dlatego w kosmetologii rozwinął się odrębny nurt w kosmetologii – kosmetyki pre- i probiotyczne. Ich zadaniem jest tworzenie i utrzymanie na powierzchni skóry aktywnej bariery ochronnej – mikrobiologicznej flory, która zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów chorobotwórczych. Są to kosmetyki idealne dla skóry pozbawionej naturalnej ochrony, podrażnionej czy uszkodzonej, ponieważ na takiej skórze patogenne drobnoustroje rozmnażają się błyskawicznie, powodując różnorodne dermatozy.

Mimo, iż wcześniejsze pokolenia posiadały, nabytą przez doświadczenie wiedzę, o dobrym wpływie pre- i probiotyków na skórę, jednak dopiero teraz trend mikrobiom beauty, czyli czerpanie z dobroczynnych właściwości kefirów czy jogurtów działających przeciwstarzeniowo i kojąco na skórę, jest widoczny w produkcji wielu luksusowych produktów do jej mycia i pielęgnacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *