Idealnie dopasowany podkład, czyli jak uzyskać efekt naturalnego makijażu

Trend na “no make up” od wielu sezonów wciąż nie wychodzi z mody – wciąż cenimy sobie naturalne, delikatne wykończenie, stawiając wręcz na efekt niewidzialnego makijażu. Sztuką jest wybrać podkład, który, w sposób niewidoczny dla oka, nada naszej skórze blasku i równomiernego kolorytu. Jak wykonać makijaż “no make up” i dobrać odpowiedni podkład oraz resztę kosmetyków?

Naturalny makijaż

Make up no make up, inaczej nazywany także makijażem nude to doskonałe rozwiązanie dla codziennej kosmetyki, zwłaszcza w upalne, wakacyjne dni. Technika stawia na minimalizm, prostotę i całkowicie neutralne kolory. Jasne i delikatnie połyskujące odcienie beżu, różu i bieli to podstawa w wykonaniu makijażu. Naturalny efekt uzyskuje się poprzez likwidację niedoskonałości skóry, sińców pod oczami i oznak zmęczenia, a także przez ujednolicenie kolorytu oraz nadanie delikatnego, powabnego blasku cerze i subtelnej głębi spojrzeniu. Usta zazwyczaj malowane są pomadką w kolorze zbliżonym do naturalnego, ewentualnie z lekkim efektem połysku. Lekkość make-upu zapewnia komfort w upalne dni – nietrudno jest utrzymać jego trwałość, a delikatne poprawki zajmują kilka chwil. Uwaga jest zwrócona na naturalne atuty naszej urody – kształt twarzy, kolor oczu, uśmiech, włosy.

Wybór podkładu

Kluczem w uzyskaniu naturalnego efektu po nałożeniu podkładu jest jego odpowiedni dobór do karnacji i zdolność do idealnego wtapiania się w skórę. L’Oreal True Match dzięki unikalnemu składowi z olejkami eterycznymi i hybrydowym pigmentom posiada zdolność naturalnego wtopienia się w skórę i dopasowania zarówno do chłodnego, jak i ciepłego odcienia karnacji. Precyzja kolorystyczna spotęgowana jest poprzez gładkie rozprowadzanie i komfort aplikacji. Warto zadbać o to, by podkład dodatkowo nawilżał. W przypadku bardziej problematycznych typów cery trzeba skoncentrować się na zamaskowaniu indywidualnych niedoskonałości. Mocniejsze zmatowienie w przypadku cery tłustej, czy zwiększone krycie przy naczynkowej skórze lub tej z przebarwieniami jest uzależnione od intensywności problemu i uzyskania upragnionego rezultatu. Efekt końcowy możemy udoskonalić delikatną aplikacją korektora rozświetlającego (okolice pod oczami, środek czoła, nosa, nad łukiem kupidyna i broda) i rozświetlacza (kości policzkowe). Dodatkowo możemy musnąć kości policzkowe subtelnym różem – naturalny efekt doda dziewczęcości i delikatności.

Jak malować oczy i usta?

Przy wykonywaniu makijażu nude, ozdabiając pozostałe części twarzy trzeba zachować umiar i wyczucie (zwłaszcza muszą pamiętać o tym miłośniczki wyrazistego makijażu). Neutralne cienie do malowania powiek – beże, delikatne róże, biel można zaaplikować w formie delikatnego cieniowania. Warto całą powiekę pokryć jednolitym cielistym kolorem, w zewnętrznym kąciku zastosować najjaśniejszy, połyskujący pigment, natomiast na środku powieki bądź w górnym jej załamaniu – róż lub beż. Następnie można zastosować wydłużający, idealnie rozdzielający rzęsy tusz, delikatnie zaznaczając także dolne włoski. Niektórzy decydują się nawet na pozostawienie zupełnie niepomalowanych oczu. Polecane jest to osobom z mocną oprawą oka i naturalnie mocno zarysowanymi brwiami.

O kosmetykach w Polsce

Tricho beauty
Postęp nauki i techniki, wprowadzanie nowych technologii, zmiany społeczno-kulturowe i demograficzne wywołały w ostatnim czasie zjawisko zainteresowania kondycją i wyglądem włosów oraz skóry głowy, wyrażające się w zmianie dotychczasowych kwalifikacji przedstawicieli różnych zawodów przez przyuczenie się do wykonywania procedur trychoterapeutycznych. W ten sposób rozwinęła się trychologiaktórą można zdefiniować, jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, której przedmiotem badania są włosy i skóra owłosiona głowy, utrzymywanie, przywracanie lub kreowanie ich zdrowia i urody za pomocą metod medycznych (leczenia) i paramedycznych (pielęgnacji).

Trychologia szczególnie silnie rozwija się w kierunku zachowawczych metod trychoterapeutycznych, praktykowanych przez nie-lekarzy. Wiele szkół wyższych uruchomiło specjalności o profilu trychologicznym, które zaopatrują studentów w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu trychologa kosmetologicznego. Różne instytucje związane w Polsce z trychologią organizują kongresy i konferencje, które z są miejscem wymiany myśli i doświadczeń środowisk trychologicznych.

Wydaje się, że trend trycho beauty nadal będzie się silnie rozwijał, korzystając zarówno z nowoczesnych technologii, jak i tych naturalnych, nieinwazyjnych w połączeniu ze zmianą nawyków związanych ze stylem życia.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Natural, eco i vege beauty
Do końca XIX w. receptury kosmetyczne oparte były głównie o przetwory roślinne, jednak z czasem zaczęły być sukcesywnie zastępowane związkami otrzymywanymi na drodze syntezy. Argumentami przemawiającymi za słusznością stosowania w kosmetologii na szeroką skalę substancji syntetycznych było ich wybiórcze działanie i duża skuteczność. W połowie lat pięćdziesiątych pojawiły się pierwsze sygnały ostrzegawcze, co do stosowania syntetycznych komponentów w kosmetykach. Powróciła wówczas moda na zioła i produkty otrzymywane w wyniku ich przetwórstwa. W estetologii kosmetologicznej natura i ekologia króluje od dawna, jednak wydaje się, że tzw. trend natural czy eco beauty w kolejnych latach nadal będzie ekspansywnie rozwijał się w branży. W pielęgnacji część estetologów bezwzględnie swój wzrok kieruje w kierunku zabiegów nieinwazyjnych opartych o naturalne, ekologiczne, a nawet wegańskie składniki aktywne.

Dlatego mówiąc o trendach w branży beauty, zdecydowanie warto wspomnieć o vege beauty – prężnie rozwijającym się w Polsce niszowym (jak dotychczas) obszarze, który staje się coraz bardziej popularny. Zdaniem wielu osób fenomen tego zjawiska wynika głównie z ciągle rosnącej świadomości społecznej tego, z jakich substancji korzystają wielkie koncerny kosmetyczne i jakich nadużyć się dopuszczają przy ich produkcji. Weganizm to coraz powszechniej preferowany styl życia eliminujący produkty pochodzenia zwierzęcego nie tylko z diety, ale również ze wszystkich innych aspektów życia, łącznie z dbałością o ciało.

Producenci kosmetyków podchwycili ten nowy trend, czego efektem jest obecność na rynku pro-ekologicznych i pro-zwierzęcych wegańskich produktów (zarówno do pielęgnacji, jak i upiększania), które nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego, ani niektórych roślinnych, pozyskiwanych w sposób przysparzający zwierzętom cierpienia albo stwarzających zagrożenie dla ekosystemu, składniki te nie mogą być również testowane na zwierzętach. Rynek kosmetyczny szybko odpowiedział na potrzeby wegan poprzez włączenie do swojej oferty specjalnych, pojedynczych produktów kosmetycznych a nawet całych linii detalicznych i profesjonalnych.

W estetologii medycznej natural beauty to trend polegający na dążeniu do uzyskania naturalnego efektu poprzez regularne mało inwazyjne zabiegi, np. z użyciem lasera frakcyjnego czy mezoterapii igłowej. Unika się także nienaturalnego efektu maski, nadmiernie uwydatnionych ust, policzków czy piersi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *