Najlepsze kosmetyki do depilacji ciała

Najlepsze kosmetyki do depilacji ciała

Depilacja ciała to jeden z najczęstszych zabiegów upiększających, który wykonywany może być zarówno w profesjonalnym salonie kosmetycznym, jak i w warunkach domowych. Dostępnych jest wiele metod usuwania zbędnego owłosienia, od golenie, poprzez depilację kremami, aż po depilację woskiem czy depilatorem. Każda z tych metod wymaga zastosowania odpowiednich kosmetyków, które z jednej strony czynią zabieg depilacji skutecznym i łagodnym dla skóry, a z drugiej – zapewniają odpowiednie odżywienie skóry po zabiegu.

Kosmetyki stosowane do golenia skóry

U podstaw skutecznego, a jednocześnie łagodnego dla skóry golenia włosków maszynką, niezbędne są kosmetyki, które zapewniają maszynce odpowiedni poślizg, przez co łagodnie przesuwa się ona po skórze, goląc dokładnie każdy włos. Ponadto kremy, pianki czy żele do golenia pielęgnują i odżywiają skórę, łagodząc jej podrażnienia. Najbardziej pożądane składniki takich kosmetyków to wyciąg z aloesu, oleje i ekstrakty roślinne, witaminy. A czym różnią się miedzy sobą poszczególne rodzaje kosmetyków do golenia? Żel to kosmetyk bardzo wydajny, którego już niewielka ilość zwiększa objętość i umożliwia ogolenie sporej powierzchni skóry. Pianka zauważalnie zwiększa objętość zaraz po jej wyciśnięciu na dłoń, jest jednak mniej wydajna niż żel.

Kremy do depilacji

Kremy i pianki do depilacji działają na zasadzie chemicznego rozpuszczenia powierzchniowej części włosa; cebulka włosa pozostaje natomiast nienaruszona. Kwas tioglikolowy rozpuszczający keratynę włosa może jednak podrażniać skórę, dlatego ważna jest zawartość substancji łagodzących. Aby uniknąć powstania podrażnień, należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń dotyczących użycia kosmetyków. Ponadto na 48 godzin przed depilacją należy przeprowadzić próbę uczuleniową na niewielkim fragmencie skóry. Kosmetyki tego typu można używać na twarzy (wąsik), na nogach czy pod pachami, a także na linii bikini. Nie jest jednak wskazane stosowanie ich do depilacji miejsc intymnych, gdyż mogą one podrażniać błonę śluzową.

Kosmetyki łagodzące po depilacji

Skóra podrażniona goleniem, depilacją woskiem czy kremem wymaga odżywienia i złagodzenia podrażnień. Kosmetyki po depilacji powinny przede wszystkim nawilżać skórę, odbudowywać ochroną barierę lipidową oraz zapobiegać wrastaniu włosków. Pożądana jest zatem zawartość olejków roślinnych, mocznika, lipidów i steroli, kwasów tłuszczowych, kolagenu czy kwasu hialuronowego. Można także stosować kosmetyki opóźniające odrastanie włosków, dzięki czemu znacznie zmniejszy się wymagana ilość zabiegów depilacji.

Często najlepsze kosmetyki do depilacji ciała posiadają profesjonalne salony depilacji. Dla depilacji woskiem w Warszawie polecamy salon depilacji Świat Wosku (depilacja woskiem Warszawa).

O kosmetykach w Polsce

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł1. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii. Polski rynek osiągnął taki poziom dzięki stałemu rozwojowi w ciągu ostatnich 15 lat (WYKRES 2). Realny skumulowany wzrost rynku w tym okresie to 32 proc., czyli średnio 2 proc. rocznie. Natomiast nominalny skumulowany wzrost rynku wyniósł w tym okresie aż 78 proc. – wartość rynku w cenach bieżących od 2002 do 2016 r. urosła z 9,0 do 16 mld.

Skok branży jest imponujący, szczególnie w porównaniu z sytuacją w innych państwach europejskich. Spośród szóstki największych europejskich rynków kosmetycznych Polska w ujęciu realnym (w cenach stałych) rosła najszybciej. To tym bardziej istotne, że inne duże rynki jak np. francuski i włoski nie tylko nie odnotowały wzrostów, ale wręcz się skurczyły (odpowiednio o 0,19 proc. i 1,09 proc.).

Tricho beauty
Postęp nauki i techniki, wprowadzanie nowych technologii, zmiany społeczno-kulturowe i demograficzne wywołały w ostatnim czasie zjawisko zainteresowania kondycją i wyglądem włosów oraz skóry głowy, wyrażające się w zmianie dotychczasowych kwalifikacji przedstawicieli różnych zawodów przez przyuczenie się do wykonywania procedur trychoterapeutycznych. W ten sposób rozwinęła się trychologiaktórą można zdefiniować, jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, której przedmiotem badania są włosy i skóra owłosiona głowy, utrzymywanie, przywracanie lub kreowanie ich zdrowia i urody za pomocą metod medycznych (leczenia) i paramedycznych (pielęgnacji).

Trychologia szczególnie silnie rozwija się w kierunku zachowawczych metod trychoterapeutycznych, praktykowanych przez nie-lekarzy. Wiele szkół wyższych uruchomiło specjalności o profilu trychologicznym, które zaopatrują studentów w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu trychologa kosmetologicznego. Różne instytucje związane w Polsce z trychologią organizują kongresy i konferencje, które z są miejscem wymiany myśli i doświadczeń środowisk trychologicznych.

Wydaje się, że trend trycho beauty nadal będzie się silnie rozwijał, korzystając zarówno z nowoczesnych technologii, jak i tych naturalnych, nieinwazyjnych w połączeniu ze zmianą nawyków związanych ze stylem życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *