Z wirtualnym stylistą LANCERTO porozmawiasz jak z prawdziwym doradcą

Uruchomiony niedawno chatbot LANCERTO – ARI zyska wkrótce nowe, wyjątkowe funkcjonalności. Dzięki integracji z Chatem GPT klienci będą mogli nie tylko uzyskać informacje o ofercie LANCERTO, ale też odbyć z wirtualnym doradcą rozmowę o modzie czy stylu. ARI pomoże teraz także wybrać ubiór odpowiedni na daną okazję.

Niespełna dwa miesiące po uruchomieniu chatbota ARI LANCERTO, marka mody premium, robi kolejny krok ku innowacjom. Tym razem ARI zostanie zasilony systemem GPT-4. Dzięki połączeniu konwersacyjnego mechanizmu sztucznej inteligencji z najnowocześniejszym chatbotem AI na rynku – Actionbotem klienci będą mogli odbyć naturalną rozmowę z wirtualnym doradcą. W odpowiednim momencie ARI wskaże konkretne ubranie, albo udzieli informacji na temat taki jak m.in. pielęgnacja ubrania czy płatności online. W efekcie zakupy internetowe staną się nie tylko łatwiejsze, ale i przyjemniejsze.

Za wdrożenie odpowiadają firmy TUATARA, specjalizująca się w innowacyjnych technologiach konwersacyjnych oraz STYLESPOT – studio konsultingowe zajmujące się nowatorskimi rozwiązaniami dla e-commerce w sektorze modowym.

W czym i jak pomoże ARI?

Aby mieć pewność, że wirtualny stylista nie poleci niedostępnych w LANCERTO produktów, ani nie przekieruje klientów do konkurencyjnych sklepów, ARI został zasilony tzw. wiedzą domenową. Oznacza to, że doradca będzie czerpał informacje z zasobów LANCERTO – strony internetowej i bloga – wzbogaconych o bogatą wiedzę z zakresu mody, pielęgnacji produktów oraz szeroko pojętej tematyki lifestyle.

Dodatkowo poszerzone zostaną kompetencje konwersacyjne ARIego, dzięki czemu rozmowa stanie się bardziej naturalna i płynna.

Od początku istnienia LANCERTO postawiliśmy sobie jeden cel – mieć najlepszą obsługę klienta, jaką tylko można sobie wyobrazić. Asysta profesjonalnego doradcy to kluczowa sprawa w przypadku doboru ubrań premium – szczególnie garniturów, marynarek czy koszul. W sprzedaży stacjonarnej tę potrzebę zaspokajają fachowi, zaangażowani i przeszkoleni doradcy klienta. W przypadku serwisu e-commerce, sprawa nie jest tak prosta i do niedawna zastąpienie człowieka było niemożliwe. Dziś dzięki uczeniu maszynowemu, sztucznej inteligencji i rozwiązaniom, które oferuje nasz partner, w serwisie online możliwa jest swego rodzaju kumulacja kompetencji najlepszych doradców klienta. Wiedza zdobyta przez lata doświadczeń i skrupulatna selekcja treści pod kątem przydatności dla odbiorcy to kluczowe podstawy powodzenia tego projektu. Jestem przekonany, że dzięki dodatkowemu wsparciu architektury GPT‑4 nasz chatbot ARI zapewni doskonałe doświadczenia zakupowe i wrażenia maksymalnie zbliżone do obcowania z żywym doradcą klienta – mówi Mariusz Serafin, Dyrektor E-commerce i Marketingu G8 S.A., właściciela marki LANCERTO.

Najważniejszy kontekst

Dzięki dostępowi do szerokiej wiedzy ARI będzie w stanie pogrupować produkty stosownie do okazji. Zaproponuje, co najlepiej założyć na imprezę służbową, do opery, a co na luźne popołudnie w gronie znajomych. Podzieli się też wskazówkami, jak poprawnie zmierzyć tzw. tęgość buta, czy jak uprać kaszmirowy szal.

Zasilając chatbota obszerną bazą wiedzy, autorzy rozwiązania skupili się na tematach związanych z branżą fashion. Dzięki temu mocno ograniczona została skłonność Chata GPT do tzw. halucynacji, czyli konfabulowania odpowiedzi.

Wprowadzenie technologii GPT do Actionbota to naturalny krok rozwoju naszego cyfrowego asystenta. Rozszerzyliśmy jego możliwości konwersacyjne, nie tracąc tego, co w naszym rozwiązaniu najcenniejsze, czyli możliwości pełnej realizacji procesów biznesowych. Użycie naszego rozwiązania i technologii OpenAI pozwala połączyć automatyzację odpowiedzi z rozumieniem i generowaniem tekstu. W efekcie otrzymujemy doświadczenie tak bliskie rozmowie z prawdziwym ekspertem, jak to tylko możliwe. Chatbot nie tylko doradzi, korzystając z dostępnych informacji z zakresu mody i stylu życia, ale także płynnie przeprowadzi klientów krok po kroku przez całą ścieżkę zakupową online – powiedział Krzysztof Goworek, CEO w TUATARA.

Projekt został zrealizowany przy wsparciu STYLESPOT.PL, studia konsultingowego specjalizującego się w dostarczaniu e-commercowych rozwiązań dla sektorów modowego i kosmetycznego. Przy wdrożeniu wirtualnego stylisty LANCERTO STYLESPOT.PL brało udział w wypracowaniu najbardziej optymalnych i zgodnych z współczesnymi trendami e-zakupowych rozwiązań personalizacyjnych.

O TUATARA:

TUATARA to firma, w której DNA leży wsparcie dla efektywnego rozwiązywania problemów biznesowych. Wierzymy, że w ten sposób zapewniamy naszym Klientom największą wartość, co przekłada się też na sukcesy naszej firmy. Od 2015 roku łączymy doradztwo i technologię, aby tworzyć wyjątkowe doświadczenia dla klientów, od rozwiązań integracyjnych, poprzez cyfryzację procesów, po innowacyjne modele biznesowe. Misją TUATARA jest wspieranie firm i instytucji, aby mogły rozkwitać w gospodarce cyfrowej. TUATARA wspiera doskonałość cyfrową na każdym etapie cyklu życia klienta, świadcząc usługi w zakresie marketingu, cyfryzacji sprzedaży i usprawnienia obsługi klienta.

W portfolio produktów znajdują się boty oparte o sztuczną inteligencję (Actionbot), technologie kognitywne (sensID) wykorzystujące NLP i machine learning, narzędzia do kampanii marketingowych w czasie rzeczywistym (RETIXA), narzędzia do monetyzacji danych (TASIL) oraz platforma finansowa (FINTIN), czyli zestaw gotowych modułów dopasowanych do potrzeb sektora usług finansowych.

Opierając się na zwinnym modelu współpracy, firma wierzy w zmiany, które można osiągnąć tylko poprzez wsłuchiwanie się w potrzeby klientów. TUATARA reprezentuje odważne podejście, które pozwala przełożyć potrzeby biznesowe klientów na pomysłowe rozwiązania.

O kosmetykach w Polsce

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *