Dobre tkaniny na wyjątkowe ubrania

Szycie na maszynie w ostatnim czasie stało się bardzo modnym zajęciem. Dlatego też w ostatnim czasie wiele pań z zapałem uczy się tej sztuki, by samodzielnie uszyć swoim dzieciom oraz sobie pierwsze wyjątkowe ubrania. Z czasem, panie tak dobrze wprawiają się w szycie, że samodzielnie tworzą różne ozdoby do domu typu obrusy, zasłony, poszewki na poduszki oraz wiele, wiele innych. Producenci wychodzą paniom naprzeciw i wypuszczają na rynek szeroki wybór tkanin, z których można uszyć rozmaite rzeczy. Na jakie tkaniny warto postawić? Poniżej kilka cennych wskazówek.

Tkaniny do szycia na metry
Zarówno profesjonalne panie krawcowe, jak i ci co dopiero stawiają pierwsze kroki przy maszynie do szycia szukają sklepów, gdzie można dostać ciekawe i dobre jakościowo tkaniny do szycia. Szeroki wybór takiego asortymentu można znaleźć w sklepach internetowych, które prześcigają się w wymyślaniu wzorów i kolorów swojego asortymentu. Dzięki dobrze działającym takim sklepom bez problemu można przyjrzeć się zdjęciu konkretnej tkaniny oraz zapoznać ze szczegółowym opisem każdego modelu. Dodatkowo, tkaniny do szycia sprzedawane są na metry, dlatego też każdy klient samodzielnie decyduje ile materiału danego modelu chce nabyć.

Wybór tkaniny ma znaczenie
Wybór tkaniny do konkretnych prac ma ogromne znaczenie. To od niej bowiem zależy, czy materiał będzie dobrze się układać, czy dobrze będzie się szył oraz czy można z niego zrealizować pomysł, który stworzyła dana osoba. Bardzo popularne wśród pań (nawet tych początkujących) jest używanie dobrych jakościowo tkanin. A do takich zalicza się takie jak np.: tkaniny bawełniane, muślin, tkaniny dresowe, jeansowe, poliester stabilny, wiskozę, welur, polar, minky, len, etaminę, popelinę, organzę, flanelę, jedwab, bawełnę satynową czy woal. Każdy z tych materiałów występuje w rozmaitych wzorach i kolorach, dlatego też panie swobodnie łączą różne faktury oraz wzory, i tworzą z nich naprawdę wyjątkowe kompozycje.

To jest modne
Bardzo modne materiały, które obecnie najchętniej wyszukują panie to te o mocnych, intensywnych kolorach oraz o ciekawych wzorach. W sklepach z tkaninami dominują więc materiały w kolorach butelkowej zieleni, czerwieni, granacie, różnych odcieniach szarości, brązie, czerni, różu czy w fiolecie. Niezwykle modne są też kwiaty, wszelkie motywy zwierzęce typu: pantery, zebry, gepardy czy zestawy kolorów przypominające skórę węża. Co ciekawe, z takich materiałów panie w zaledwie jedną noc potrafią wyczarować modne bluzki, stylowe sukienki do pracy, efektowne marynarki, dobrze dopasowane spodnie oraz mnóstwo idealnych ubrań dla dzieci. Takie tkaniny do szycia świetnie się sprawdzają także tworząc różnorodne ozdoby do domu. Panie szybko uczą się więc szyć samodzielnie zasłony, firanki, poszewki na poduszki lub poszwę na pościel, obrusy i bieżniki oraz drobne akcesoria. Co ciekawe, dzięki takim materiałom można stworzyć kolorową, oryginalną i niezwykle efektowną kolekcję rzeczy, z których ich właścicielki będą bardzo dumne, gdyż zrobiły je samodzielnie.

O kosmetykach w Polsce

Global anti-aging oraz Healthy aging – nowe podejście do starzenia
Starzenie (aging), jest skomplikowanym, długotrwałym, dynamicznym i nieodwracalnym procesem związanym z upływem lat, zachodzącym w ludzkim organizmie, który ma wpływ na wiele aspektów ludzkiego życia, związanych z aktywnością fizyczną, mentalną i społeczną. Rozpoczyna się niepostrzeżenie po okresie dojrzewania, nasila z biegiem czasu i prowadzi do uszkodzenia wszystkich funkcji organizmu.

Mimo, że jest to proces fizjologiczny i dotyczący każdego z nas, współczesne pokolenia ludzi nie chcą pogodzić się ze zmianami związanymi ze starzeniem, zachodzącymi w ich organizmach. Z roku na rok na całym świecie rośnie liczba osób, dla których zachowanie atrakcyjnego wyglądu do późnej starości jest równie ważne, jak zachowanie aktywnego umysłu i dobrego zdrowia fizycznego. Mimo, iż starzenie to proces naturalny, już od dziesięcioleci zaznacza się tendencja, aby traktować go w kategoriach patologii („choroba starzenia”) wymagającej właściwej diagnostyki, profilaktyki i terapii.

Tricho beauty
Postęp nauki i techniki, wprowadzanie nowych technologii, zmiany społeczno-kulturowe i demograficzne wywołały w ostatnim czasie zjawisko zainteresowania kondycją i wyglądem włosów oraz skóry głowy, wyrażające się w zmianie dotychczasowych kwalifikacji przedstawicieli różnych zawodów przez przyuczenie się do wykonywania procedur trychoterapeutycznych. W ten sposób rozwinęła się trychologiaktórą można zdefiniować, jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, której przedmiotem badania są włosy i skóra owłosiona głowy, utrzymywanie, przywracanie lub kreowanie ich zdrowia i urody za pomocą metod medycznych (leczenia) i paramedycznych (pielęgnacji).

Trychologia szczególnie silnie rozwija się w kierunku zachowawczych metod trychoterapeutycznych, praktykowanych przez nie-lekarzy. Wiele szkół wyższych uruchomiło specjalności o profilu trychologicznym, które zaopatrują studentów w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu trychologa kosmetologicznego. Różne instytucje związane w Polsce z trychologią organizują kongresy i konferencje, które z są miejscem wymiany myśli i doświadczeń środowisk trychologicznych.

Wydaje się, że trend trycho beauty nadal będzie się silnie rozwijał, korzystając zarówno z nowoczesnych technologii, jak i tych naturalnych, nieinwazyjnych w połączeniu ze zmianą nawyków związanych ze stylem życia.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *