Dobre tkaniny na wyjątkowe ubrania

Szycie na maszynie w ostatnim czasie stało się bardzo modnym zajęciem. Dlatego też w ostatnim czasie wiele pań z zapałem uczy się tej sztuki, by samodzielnie uszyć swoim dzieciom oraz sobie pierwsze wyjątkowe ubrania. Z czasem, panie tak dobrze wprawiają się w szycie, że samodzielnie tworzą różne ozdoby do domu typu obrusy, zasłony, poszewki na poduszki oraz wiele, wiele innych. Producenci wychodzą paniom naprzeciw i wypuszczają na rynek szeroki wybór tkanin, z których można uszyć rozmaite rzeczy. Na jakie tkaniny warto postawić? Poniżej kilka cennych wskazówek.

Tkaniny do szycia na metry
Zarówno profesjonalne panie krawcowe, jak i ci co dopiero stawiają pierwsze kroki przy maszynie do szycia szukają sklepów, gdzie można dostać ciekawe i dobre jakościowo tkaniny do szycia. Szeroki wybór takiego asortymentu można znaleźć w sklepach internetowych, które prześcigają się w wymyślaniu wzorów i kolorów swojego asortymentu. Dzięki dobrze działającym takim sklepom bez problemu można przyjrzeć się zdjęciu konkretnej tkaniny oraz zapoznać ze szczegółowym opisem każdego modelu. Dodatkowo, tkaniny do szycia sprzedawane są na metry, dlatego też każdy klient samodzielnie decyduje ile materiału danego modelu chce nabyć.

Wybór tkaniny ma znaczenie
Wybór tkaniny do konkretnych prac ma ogromne znaczenie. To od niej bowiem zależy, czy materiał będzie dobrze się układać, czy dobrze będzie się szył oraz czy można z niego zrealizować pomysł, który stworzyła dana osoba. Bardzo popularne wśród pań (nawet tych początkujących) jest używanie dobrych jakościowo tkanin. A do takich zalicza się takie jak np.: tkaniny bawełniane, muślin, tkaniny dresowe, jeansowe, poliester stabilny, wiskozę, welur, polar, minky, len, etaminę, popelinę, organzę, flanelę, jedwab, bawełnę satynową czy woal. Każdy z tych materiałów występuje w rozmaitych wzorach i kolorach, dlatego też panie swobodnie łączą różne faktury oraz wzory, i tworzą z nich naprawdę wyjątkowe kompozycje.

To jest modne
Bardzo modne materiały, które obecnie najchętniej wyszukują panie to te o mocnych, intensywnych kolorach oraz o ciekawych wzorach. W sklepach z tkaninami dominują więc materiały w kolorach butelkowej zieleni, czerwieni, granacie, różnych odcieniach szarości, brązie, czerni, różu czy w fiolecie. Niezwykle modne są też kwiaty, wszelkie motywy zwierzęce typu: pantery, zebry, gepardy czy zestawy kolorów przypominające skórę węża. Co ciekawe, z takich materiałów panie w zaledwie jedną noc potrafią wyczarować modne bluzki, stylowe sukienki do pracy, efektowne marynarki, dobrze dopasowane spodnie oraz mnóstwo idealnych ubrań dla dzieci. Takie tkaniny do szycia świetnie się sprawdzają także tworząc różnorodne ozdoby do domu. Panie szybko uczą się więc szyć samodzielnie zasłony, firanki, poszewki na poduszki lub poszwę na pościel, obrusy i bieżniki oraz drobne akcesoria. Co ciekawe, dzięki takim materiałom można stworzyć kolorową, oryginalną i niezwykle efektowną kolekcję rzeczy, z których ich właścicielki będą bardzo dumne, gdyż zrobiły je samodzielnie.

O kosmetykach w Polsce

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Branża beauty rozumie, że stan zdrowia ma odzwierciedlenie w dynamice starzenia się i wyglądzie skóry, dlatego też, aby spowodować spowolnienie i bardziej łaskawe dla organizmu starzenie, należy podejmować działania anti-aging w odniesieniu do całego organizmu od momentu, kiedy proces ten rozpoczyna się, a nawet wcześniej – często mówi się, że zdrowe starzenia zaczyna się w dzieciństwie! Anti-aging to zatem pierwszy krok na drodze ku healthy aging – zdrowemu starzeniu się. Rozwój branży beauty zarówno w obszarze estetologii medycznej, jak i kosmetologii wskazuje, że kierunki rozwoju global anti-aging oraz healthy aging mogą znaleźć trwałe miejsce w programach terapeutycznych specjalistów estetologów.

Inwazyjność i technologia oraz ekologia i naturalność – różne drogi walki ze starzeniem
Aktualne trendy w branży beauty można rozpatrywać biorąc pod uwagę także inne kryterium – rodzaj metod i narzędzi używanych w terapiach przeciwstarzeniowych, pielęgnacyjnych i upiększających. Tu zauważyć można dwukierunkowy rozwój branży. Z jednej strony rozwija się estetologia naturalna, oparta o ekologiczne, organiczne składniki aktywne, masaż, hydro- , balneo- czy krioterapię, z drugiej w działaniach estetycznych sięga się po bardzo zaawansowane biotechnologicznie, aparaturowe oraz medycznie zabiegi.

Hi-tech beauty
Zabiegi high-tech to procedury z zastosowaniem najnowocześniejszych urządzeń, które pozwalają na przeprowadzanie nieinwazyjnych i relatywnie przyjemnych zabiegów, dających spektakularne efekty w krótkim czasie. Szeroki wybór aparatury, której działanie opiera się na najnowszych technologiach, zarówno w medycynie estetycznej, jak i kosmetologii, gwarantuje wspaniałe rezultaty w redukcji zmarszczek, uszkodzeń posłonecznych, blizn i trądziku. Urządzenia hi-tech umożliwiają lifting twarzy, wyrównanie kolorytu oraz poprawę jakości skóry. Po wykluczeniu przeciwwskazań, można z nich korzystać w każdym wieku, aby spowolnić procesy starzenia i dłużej utrzymać młody wygląd, a także, aby korygować problemy estetyczne wynikające z upływu lat.

Aparaturowe zabiegi hi-tech wykorzystują kilka innowacyjnych technologii, które można stosować pojedynczo bądź zestawić w różne kombinacje: fale radiowe RF, podczerwień IR, ultradźwięki US, masaż próżniowy, mikronakłuwanie oraz różnego rodzaju prądy. Mimo, iż technologie te znane są od dawna, trend hi-tech beauty rozwija się, cięgle dostarczając estetologom nowszą i nowocześniejszą aparaturę. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że zabiegi te wypierają tzw. „białą kosmetykę” – obecnie nie ma praktycznie gabinetu, który nie posiadałby w swojej ofercie zabiegów z wykorzystaniem aparatury hi-tech.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *