Jak dobrze wyglądać latem?

   Podobno pierwsze wrażenie jest najważniejsze, pierwsze wrażenie odnosi się głównie do naszego wyglądu o który latem należy zadbać szczególnie gdyż jest to pora mody, piękna i trendów.

Każda nowoczesna kobieta w zabieganej codzienności ma niewiele czasu na zadbanie o swój wygląd i poranną kosmetykę mimo że jest to bardzo ważne dla każdej z pań.

Poniżej przedstawiamy jak zadbać o siebie w najcieplejsze dni roku które są wyzwaniem dla każdej kobiety. Zapraszamy na garść porad:

1. Moda i trendy- warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie czy chociażby przeczytanie modowej gazetki których pełno jest w przychodniach, gabinetach i miejscach gdzie spędza się sporo czasu na czekaniu. Taka lektura zapewni nam garść niezbędnych informacji na temat tego jak modnie ubierać się w letnim sezonie, dowiemy się jakie nosić kolory, wzory i jak łączyć ubrania oraz dodatki.

2. Fryzjer- aby jeszcze piękniej wyglądać na skąpanych słońcem ulicach czy też na plaży albo po prostu w pracy czy w domu warto od czasu do czasu wybrać się do fryzjera i zapewnić sobie odrobinę luksusu.

3. Kosmetologia- dodatkowe zabiegi takie jak peelingi, zabiegi kosmetyczne, depilacje poza urodą dadzą nam bez wątpienia sporo pewności siebie.

4. Solarium- jeśli brak czasu nie pozwala nam na chwilę sam na sam ze słońcem możemy skorzystać z solarium żeby nie wyróżniać się bladą skórą.

5. SPA- relaks i odpoczynek od dzieci i pracy przyda się dosłownie każdej kobiecie, warto wybrać się na urlop na przykład do SPA- zapewni nam to samotność której brakuje na wyjazdach rodzinnych.

6. Odchudzanie- mimo że żadna kobieta tego nie potrzebuje to może jednak warto o tym wspomnieć i po raz kolejny spróbować podnieść swoją pewność siebie.

7. Wizaż- malowanie paznokci, twarzy, makijaż, podkreślanie wartościowych aspektów to kolejne czynności które pomogą nam w zadbaniu o swój wizerunek latem.

8. Medycyna estetyczna- mimo że jest ostatecznością i dość drogą formą upiększania daje szybkie i wyraźne rezultaty.

O kosmetykach w Polsce

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Branża beauty rozumie, że stan zdrowia ma odzwierciedlenie w dynamice starzenia się i wyglądzie skóry, dlatego też, aby spowodować spowolnienie i bardziej łaskawe dla organizmu starzenie, należy podejmować działania anti-aging w odniesieniu do całego organizmu od momentu, kiedy proces ten rozpoczyna się, a nawet wcześniej – często mówi się, że zdrowe starzenia zaczyna się w dzieciństwie! Anti-aging to zatem pierwszy krok na drodze ku healthy aging – zdrowemu starzeniu się. Rozwój branży beauty zarówno w obszarze estetologii medycznej, jak i kosmetologii wskazuje, że kierunki rozwoju global anti-aging oraz healthy aging mogą znaleźć trwałe miejsce w programach terapeutycznych specjalistów estetologów.

Inwazyjność i technologia oraz ekologia i naturalność – różne drogi walki ze starzeniem
Aktualne trendy w branży beauty można rozpatrywać biorąc pod uwagę także inne kryterium – rodzaj metod i narzędzi używanych w terapiach przeciwstarzeniowych, pielęgnacyjnych i upiększających. Tu zauważyć można dwukierunkowy rozwój branży. Z jednej strony rozwija się estetologia naturalna, oparta o ekologiczne, organiczne składniki aktywne, masaż, hydro- , balneo- czy krioterapię, z drugiej w działaniach estetycznych sięga się po bardzo zaawansowane biotechnologicznie, aparaturowe oraz medycznie zabiegi.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *