Jak dobrze wyglądać latem?

   Podobno pierwsze wrażenie jest najważniejsze, pierwsze wrażenie odnosi się głównie do naszego wyglądu o który latem należy zadbać szczególnie gdyż jest to pora mody, piękna i trendów.

Każda nowoczesna kobieta w zabieganej codzienności ma niewiele czasu na zadbanie o swój wygląd i poranną kosmetykę mimo że jest to bardzo ważne dla każdej z pań.

Poniżej przedstawiamy jak zadbać o siebie w najcieplejsze dni roku które są wyzwaniem dla każdej kobiety. Zapraszamy na garść porad:

1. Moda i trendy- warto poświęcić trochę czasu na wyszukanie czy chociażby przeczytanie modowej gazetki których pełno jest w przychodniach, gabinetach i miejscach gdzie spędza się sporo czasu na czekaniu. Taka lektura zapewni nam garść niezbędnych informacji na temat tego jak modnie ubierać się w letnim sezonie, dowiemy się jakie nosić kolory, wzory i jak łączyć ubrania oraz dodatki.

2. Fryzjer- aby jeszcze piękniej wyglądać na skąpanych słońcem ulicach czy też na plaży albo po prostu w pracy czy w domu warto od czasu do czasu wybrać się do fryzjera i zapewnić sobie odrobinę luksusu.

3. Kosmetologia- dodatkowe zabiegi takie jak peelingi, zabiegi kosmetyczne, depilacje poza urodą dadzą nam bez wątpienia sporo pewności siebie.

4. Solarium- jeśli brak czasu nie pozwala nam na chwilę sam na sam ze słońcem możemy skorzystać z solarium żeby nie wyróżniać się bladą skórą.

5. SPA- relaks i odpoczynek od dzieci i pracy przyda się dosłownie każdej kobiecie, warto wybrać się na urlop na przykład do SPA- zapewni nam to samotność której brakuje na wyjazdach rodzinnych.

6. Odchudzanie- mimo że żadna kobieta tego nie potrzebuje to może jednak warto o tym wspomnieć i po raz kolejny spróbować podnieść swoją pewność siebie.

7. Wizaż- malowanie paznokci, twarzy, makijaż, podkreślanie wartościowych aspektów to kolejne czynności które pomogą nam w zadbaniu o swój wizerunek latem.

8. Medycyna estetyczna- mimo że jest ostatecznością i dość drogą formą upiększania daje szybkie i wyraźne rezultaty.

O kosmetykach w Polsce

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Branża beauty rozumie, że stan zdrowia ma odzwierciedlenie w dynamice starzenia się i wyglądzie skóry, dlatego też, aby spowodować spowolnienie i bardziej łaskawe dla organizmu starzenie, należy podejmować działania anti-aging w odniesieniu do całego organizmu od momentu, kiedy proces ten rozpoczyna się, a nawet wcześniej – często mówi się, że zdrowe starzenia zaczyna się w dzieciństwie! Anti-aging to zatem pierwszy krok na drodze ku healthy aging – zdrowemu starzeniu się. Rozwój branży beauty zarówno w obszarze estetologii medycznej, jak i kosmetologii wskazuje, że kierunki rozwoju global anti-aging oraz healthy aging mogą znaleźć trwałe miejsce w programach terapeutycznych specjalistów estetologów.

Inwazyjność i technologia oraz ekologia i naturalność – różne drogi walki ze starzeniem
Aktualne trendy w branży beauty można rozpatrywać biorąc pod uwagę także inne kryterium – rodzaj metod i narzędzi używanych w terapiach przeciwstarzeniowych, pielęgnacyjnych i upiększających. Tu zauważyć można dwukierunkowy rozwój branży. Z jednej strony rozwija się estetologia naturalna, oparta o ekologiczne, organiczne składniki aktywne, masaż, hydro- , balneo- czy krioterapię, z drugiej w działaniach estetycznych sięga się po bardzo zaawansowane biotechnologicznie, aparaturowe oraz medycznie zabiegi.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *