Szukasz ciekawych warsztatów, kursów i szkoleń dla kobiet?

Maj to miesiąc, który za sprawą czarującej aury i cudownie rozwijającej się przyrody pobudza do działania. Ten nowy zastrzyk energii można wykorzystać na wiele sposobów. Najpewniejsza inwestycja, to inwestycja w siebie. Zawsze warto poświęcić czas na podnoszenie swoich kompetencji czy rozwijanie zainteresowań. Jak to zrobić? Najlepiej ucząc się nowych rzeczy lub doskonaląc już posiadane umiejętności. Poniżej kilka ciekawych propozycji kursów i szkoleń dla kobiet w każdym wieku, które odbędą się w najbliższych miesiącach.

Zdrowe Jelita – kurs nie tylko dla dietetyczek

Nawet najszczersze chęci do działania nie wystarczą, jeśli szwankuje zdrowie. Warto w pierwszej kolejności zadbać o siebie w tym aspekcie, by móc realizować wszelkie kolejne aktywności. Jeśli cierpisz na ból ze strony układu pokarmowego, weź udział w kursie Zdrowe Jelita, dostępny za pośrednictwem platformy MajDiet, stworzonej przez Roksanę Środę, dietetyk kliniczną i założycielkę platformy zdrowego jedzenia MajAcademy.

Kurs jest okazją do lepszego poznania tego, jak funkcjonują nasze jelita, a tym samym cały układ pokarmowy. Zainteresuje także każdego, kto interesuje się odżywianiem i tym jak ono wpływa na organizm. Kobiety zmagające się z problemami jelitowymi i szukające sprawdzonego sposobu, żeby się z nimi uporać, z pewnością znajdą wiele inspiracji. Kurs Zdrowe Jelita jest także doskonałą opcją dla dietetyków, którzy chcą zgłębić swoją wiedzę i poszerzyć kompetencje.

Uczestnicy poznają m.in. sposoby efektywnego leczenie chorób jelit, zaczynając od najważniejszego, czyli od dokładnych badań. Jedną z kwestii poruszanych podczas kursu będzie analiza wyników badań robionych pod kątem chorób jelit. Jak podkreśla bowiem autorka kursu, Roksana Środa: żeby skutecznie zadbać o jelita, należy dokładnie poznać przyczynę swoich problemów. Często objawy, jakie odczuwamy, są tylko wierzchołkiem góry lodowej, a problem zlokalizowany jest dużo głębiej.

Podczas kursu nie zabraknie informacji na temat najlepszej diety, polecanej dla osób zmagających się z chorobami jelit. Co jeść, czego unikać, jak wytrwać w diecie, to tylko niektóre zagadnienia, które zostaną omówione. Zdrowa dieta nie musi być nudna i niesmaczna. Nawet cierpiąc na choroby jelit, można jeść smacznie, kolorowo i różnorodnie, eliminując przy tym przykre objawy i poprawiając swój stan zdrowia. Dieta ma ogromne znaczenie w kwestii łagodzenia objawów chorób jelit, dlatego należy poświęcić jej odpowiednią ilość czasu i zainteresowania. – podkreśla Roksana Środa.

Dermatologia w kosmetologii, czyli coś dla fanek zdrowia i urody

Szkolenie „Dermatologia w kosmetologii”, organizowane przez Cosmalogica by Klaudia Lorbiecka, to kolejna okazja do podniesienia kompetencji i nauczenia się czegoś nowego. Kurs przeznaczony jest dla kosmetologów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i opierać swoją pracę na holistycznym podejściu do pacjenta. Szkolenie łączy teorię z praktyką, dlatego z pewnością pozwoli wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

Szkolenie „Dermatologia w kosmetologii” składa się z trzech części, podczas których omówione zostaną najczęściej występujące choroby dermatologiczne (m.in. łuszczyca, AZS, toczeń i łysienie plackowate), a także ich patogeneza. Uczestnicy dowiedzą się jakie procedury kosmetyczne są wskazane w leczeniu danej choroby, a jakich należy bezwzględnie unikać, żeby bardziej nie zaszkodzić pacjentowi.

Całe szkolenie będzie oparte o najnowsze badania i publikacje naukowe z takich dziedzin jak kosmetologia, dietetyka i dermatologia. Na zakończenie kursu każdy z uczestników otrzyma specjalny certyfikat oraz nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów, zarówno papierowych, jak i elektronicznych, dzięki czemu będzie mógł do nich wracać, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.

Edukacja językowa, czyli kursy on-line

Ogromną zaletą, jaką niesie ze sobą nowoczesna technologia, jest możliwość uczenia się za pośrednictwem Internetu. Bez wychodzenia z domu można poznawać tajniki sztuki makijażu czy szlifować języki. Wśród ofert szkół językowych, które organizują kursy i szkolenia w dowolnych grupach, jak i indywidualne, można dowolnie przebierać. Jednak rekordy popularności biją dziś rozmowy w języku angielskim z native speakerami. Technika ta, polegająca na swobodnej konwersacji z osobą, która jest rodzimym użytkownikiem nauczanego języka, to zdaniem wielu uczestników tego typu lekcji, najlepsza forma nauki języków obcych.

Nauka języka obcego jest doskonałym pomysłem dla każdej kobiety i w każdym czasie, niezależnie od wybranej metody. Nie ma co czekać na idealny moment. Rozpoczynając kurs teraz, w maju, jest duża szansa, że już w najbliższe wakacje będziesz się mogła pochwalić znajomością chociaż kilku ciekawych zwrotów w obcym języku.

Dla spragnionych wyzwań w terenie

Maj to także miesiąc, w którym startuje wiele kursów w terenie. A gdyby tak spróbować swoich sił we wspinaczce skałkowej? Ten rodzaj sportu w ostatnich latach cieszy się wśród kobiet rosnącym powodzeniem. W zależności od wybranej opcji, można skorzystać z kilkudniowego szkolenia wraz z wyżywieniem i noclegami lub jedynie z nauki wspinania.

Wszystkie zajęcia powinny odbywać się pod okiem doświadczonych instruktorów i zawierać zarówno elementy teorii, jak i naukę techniki. Organizatorzy mają obowiązek zapewnić sprzęt najwyższej jakości, posiadający wszystkie niezbędne atesty i gwarantujący całkowite bezpieczeństwo uczestniczek.

Jak widać katalog możliwości poszerzania swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji jest niezwykle pojemny. Nie musimy jednak od razu stawiać sobie poprzeczki za wysoko i zapisywać się na wszelkie dostępne kursy. Warto przeanalizować, na czym nam w pierwszej kolejności najbardziej zależy i małymi krokami osiągać kolejne cele.

O kosmetykach w Polsce

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Tricho beauty
Postęp nauki i techniki, wprowadzanie nowych technologii, zmiany społeczno-kulturowe i demograficzne wywołały w ostatnim czasie zjawisko zainteresowania kondycją i wyglądem włosów oraz skóry głowy, wyrażające się w zmianie dotychczasowych kwalifikacji przedstawicieli różnych zawodów przez przyuczenie się do wykonywania procedur trychoterapeutycznych. W ten sposób rozwinęła się trychologiaktórą można zdefiniować, jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, której przedmiotem badania są włosy i skóra owłosiona głowy, utrzymywanie, przywracanie lub kreowanie ich zdrowia i urody za pomocą metod medycznych (leczenia) i paramedycznych (pielęgnacji).

Trychologia szczególnie silnie rozwija się w kierunku zachowawczych metod trychoterapeutycznych, praktykowanych przez nie-lekarzy. Wiele szkół wyższych uruchomiło specjalności o profilu trychologicznym, które zaopatrują studentów w kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu trychologa kosmetologicznego. Różne instytucje związane w Polsce z trychologią organizują kongresy i konferencje, które z są miejscem wymiany myśli i doświadczeń środowisk trychologicznych.

Wydaje się, że trend trycho beauty nadal będzie się silnie rozwijał, korzystając zarówno z nowoczesnych technologii, jak i tych naturalnych, nieinwazyjnych w połączeniu ze zmianą nawyków związanych ze stylem życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *