Projekt plaża – zacznij letnie wyzwanie pod okiem trenera

Smukła i wysportowana sylwetka to marzenie większości kobiet i mężczyzn, a okres wakacyjny to niewątpliwie czas, w którym można się nią pochwalić. Dla wielu osób czas wakacji jest także świetnym momentem do zapoczątkowania swojej przygodny ze sportem. Często jednak nie wiadomo jak się za to zabrać. Najlepszym rozwiązaniem będą treningi pod okiem trenera personalnego. Dbanie o siebie pod bacznym okiem specjalisty ma wiele zalet. Najlepsze i najszybsze efekty osiągniemy łącząc regularną aktywność fizyczną z odpowiednią dietą.

Forma pod okiem trenera

Treningi personalne pod okiem wykwalifikowanego trenera to dla wielu osób najlepsza metoda szlifowania formy i budowania wymarzonej sylwetki. Treningi wykonywane pod okiem specjalisty gwarantują nam prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, ale także dostosowanie ich poziomu do naszej aktualnej formy i umiejętności. Plan treningowy przygotowany przez trenera to także niesamowita oszczędność czasu, którego nie musimy tracić na zastanawianie się i samodzielne wymyślanie poszczególnych ćwiczeń. Kolejną zaletą pracy z trenerem jest bezpieczeństwo, gdyż wszystkie ćwiczenia prezentowane są z dokładnością i wyjątkową dbałością o każdy istotny szczegół.

Niestety nie każdy może sobie pozwolić na regularne ćwiczenia w tej formule. Dla niejednego domowego budżetu jest to spory wydatek. Wizyty na siłowni są także czasochłonne i nie każdy może znaleźć na nie czas w codziennym nawale obowiązków. Jak zatem zacząć ćwiczyć regularnie i systematycznie, a najważniejsze – by treningi były skuteczne i przynosiły wymarzone rezultaty? W sukurs przychodzą nowoczesne rozwiązania, do których należy możliwość ćwiczenia online. Treningi, które możemy znaleźć na platformie zdrowotnej MajAcademy, są pełnowartościowe i pomagają osiągać te same efekty co indywidualna praca z trenerem na siłowni. Roksana Środa, dietetyczka kliniczna i założycielka MajAcademy podkreśla przy tym, że najlepszy trening to taki, który będzie dopasowany zarówno do naszych możliwości, jak i indywidualnych potrzeb.

12 czerwca w MajAcademy pojawiły się kolejne, całkowicie nowe treningi, które pomogą skutecznie wyrzeźbić najbardziej problematyczne partie ciała. Wśród nich znajdziemy turbo spalanie, czy niesamowity trening nakierowany na pośladki. Są to idealnie skomponowane zestawy ćwiczeń, dzięki którym tegoroczne wyjście na plaże nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Treningi online, efekty offline

Trening online to fantastyczna forma aktywności fizycznej, którą można wykonywać bez wychodzenia z domu, jednak z osobą, która pokaże nam dokładnie, jak poprawnie wykonać każdy ruch. To bardzo ważne, ponieważ tylko prawidło wykonane ćwiczenia pozwolą na osiągnięcie zamierzonych efektów. Mało kto zdaje sobie sprawę, że nieprawidłowo wykonywany trening może nam zaszkodzić, a nawet powodować kontuzje, lub pomimo włożonego wysiłku zupełnie nie przynosić efektów.

– Treningi dostępne na platformie MajAcademy z łatwością można wykonać w domu. Co istotne, nie musimy posiadać żadnych dodatkowych sprzętów. – podkreśla Roksana Środa. – Treningi są bezpieczne dla osób zmagających się z problemami jelit, a w połączeniu z odpowiednio dobraną dietą pięknie kształtują sylwetkę. – dodaje.

Internetowe treningi MajAcademy od samego początku tworzone są przez trenerkę, a także przez nią są prowadzone. Dodatkowo na platformie istnieje możliwość dołączenia do wyzwań i realizowania swojego indywidualnego planu krok po kroku, co pozwoli jeszcze lepiej wzmocnić efekty. Wyzwania, jak i treningi, przeznaczone są zarówno dla osób poczatkujących i tych, którzy już od jakiegoś czasu uprawiają aktywność fizyczną.

Kondycja na wakacje i nie tylko

Niezależnie od tego, gdzie zamierzamy spędzać urlop, dobra kondycja to coś, o co zawsze warto dbać. Dla najlepszego efektu warto postawić na ćwiczenia, które będą angażować jak najwięcej mięśni, dlatego tak ważne jest profesjonalne podejście i odpowiedni dobór ćwiczeń. Dopasowanie wysiłku włożonego w każdorazowy trening również jest niezwykle istotne. Nie powinno się zaczynać od zbyt intensywnych i forsownych ćwiczeń, gdyż te mogą nas jedynie zniechęcić do kontynuowania wyzwania. Liczy się stopniowe działanie i systematyczne zwiększanie wysiłku i intensywności.

Treningi pod okiem specjalistów, także te online, z pewnością pomogą osiągnąć efekty i to w znacznie krótszym czasie niż w przypadku działania na własną rękę – zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę ze sportem. Dzięki wspólnej pracy z profesjonalistą w niedługim czasie będzie można pochwalić się smukłym i co najważniejsze zdrowym ciałem. Treningi tworzone przez profesjonalnych trenerów to także szansa na realizację własnych indywidualnych celów, może być to na przykład redukcja masy ciała, ale i wzmocnienie formy i poprawa wydolności całego organizmu.

Regularne treningi to jednak nie wszystko. Ważne, by zadbać również o odpowiednią regenerację po każdym z nich, picie dostatecznej ilości wody i zdrowy sen. Wszystkie te elementy pozwolą wzmocnić efektywność ćwiczeń, a także utrzymać formę na dłużej.

O kosmetykach w Polsce

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Polski przemysł kosmetyczny stoi obecnie przed szansą dalszej, globalnej ekspansji.

Szczególnie obiecujące są rynki krajów Bliskiego Wschodu i państw azjatyckich. Jeśli chodzi o liczbę certyfikatów eksportowych umożliwiających wejście na nowy rynek, wystawianych przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2016 r. pierwszą dziesiątkę otwierały dwa kraje azjatyckie – Wietnam i Korea Południowa. Na liście znalazły się też inne szybko rosnące rynki, jak Kuwejt, Maroko czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Podobnie jak w przypadku wielu innych produktów na szczególną uwagę eksporterów, zasługują Chiny. Według raportu Polityki Insight to właśnie ten kraj jest liderem wzrostu rynku kosmetyków w Azji ze względu na wzrost gospodarki i rozwijającą się klasę średnią, będącą naturalnym konsumentem produktów z tego sektora.

Wraz z nasycaniem się rynku europejskiego w kolejnych latach to właśnie takie rynki jak Chiny będą najistotniejszymi trampolinami wzrostu dla polskich producentów działających globalnie. Z drugiej
strony, pomimo nasycenia, udział polskiego eksportu do krajów europejskich wciąż rośnie – nie można więc ich ignorować. Firmy z Polski są w stanie powiększać sprzedaż w Unii, co jest mierzalnym przejawem coraz większej atrakcyjności polskich kosmetyków w oczach wymagających europejskich konsumentów.

Przesunięcie akcentów w polskim eksporcie ze Wschodu na Zachód, z krajów takich, jak Rosja czy Ukraina w stronę rozwiniętych państw Europy Zachodniej (Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec), świadczy o tym, że polski przemysł kosmetyczny szybko się uczy. Firmy z Polski są w stanie oferować konkurencyjne produkty nie tylko na stosunkowo łatwych rynkach, ale też tam, gdzie konkurencja jest niezwykle zacięta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *