Postaw na wybór gwiazd – inspiracje utworów na ślub kościelny i pierwszy taniec

Wejście do kościoła podczas własnego ślubu czy pierwszy taniec to momenty pełne wzruszeń. Wiele par młodych zastanawia się, co zrobić, by zapamiętać je na długo. Jaki utwór na ślub kościelny wybrać? A jakie piosenki są modne na pierwszy taniec? Inspiracją dla wielu mogą być celebryci. Sprawdziliśmy, jakie utwory królowały na ich ślubach oraz weselach.

Przygotowania do ślubu oraz wesela spędzają sen z powiek młodym parom. Te często zadają sobie pytania: czy wybrali odpowiednie menu, czy sala weselna spełni ich oczekiwania, a także co zrobić, by wieczór był wyjątkowy.

  – Obecnie młode pary mają nieograniczone możliwości. Mogą skorzystać z pomocy profesjonalnego wedding planera, by odpowiednio ułożyć zarówno plan ślubu, jak i wesela. Organizacja przyjęcia to duże wyzwanie i dobrze mieć wsparcie profesjonalistów – podpowiada Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

Ważnym elementem zarówno ślubu, jak i wesela jest muzyka. Odpowiednio dobrana ma moc przenoszenia emocji, podkreślania głęboko zakorzenionej miłości oraz tworzenia niezapomnianych chwil. Niezależnie od preferencji muzycznych, istnieje wiele pięknych melodii, które mogą być idealnym towarzyszem tego wyjątkowego dnia.

Jakie utwory muzyczne wybierali celebryci?

Ostatnio bardzo głośno było o ponownym ślubie znanego piłkarza Roberta Lewandowskiego i jego żony Ani Lewandowskiej. Małżonkowie świętowali 10-tą rocznicę ślubu i z tej okazji wybrali się do Toskanii. Podczas uroczystości tańczyli… bachatę! I choć nie jest to popularny utwór na polskich weselach, to pewnie wiele par weźmie przykład z Lewandowskich.

Źródło: https://www.instagram.com/p/CuZ_L7SLbOT/

Na bardziej klasyczny utwór postawili Aleksandra Kwaśniewska i Jakub Banach, którzy wstępowali w związek małżeński w 2012 roku. Pan młody jest wokalistą i to on… śpiewał podczas pierwszego tańca! Para wybrała „The Nearness Of You„. Utwór ma wyjątkowe słowa: „to nie blady księżyc mnie rozbudza, przyprawia o dreszcze i wprawia w zachwyt. Och nie. To po prostu Twoja bliskość. To nie Twoja słodka rozmowa wzmaga to odczucie. Och nie. To po prostu Twoja bliskość”. Nic dziwnego, że pomimo upływu 11 lat nadal jest modny na weselach.

Kim Kardashian i Kanye West powiedzieli sobie „tak” we Florencji. Ich ślub był wyjątkowy oraz pełen przepychu. Pierwszy taniec para młoda wykonała to utworu „All Of Me”. Co ciekawe, John Legend – autor piosenki – osobiście zaśpiewał ją podczas przyjęcia dla pary młodej. Link do wideo można znaleźć tutaj: https://www.instagram.com/p/3EpuL0G-Ht/. I choć małżeństwo Westów nie przetrwało próby czasu – ten utwór warto polecić. 

Z kolei córka Adama Małysza, która brała ślub dwa lata temu, postawiła na „Something Just Like This” autorstwa The Chainsmokers i Coldplay. Nie zabrakło odpowiednio dobranej choreografii i… efektów specjalnych.

Celebryci wolą zagraniczne utwory

Na próżno szukać w Internecie informacji o polskich utworach, jakie wybrali na pierwszy taniec celebryci. Ostatnio związek małżeński zawarli Ada i Michał, którzy poznali się w popularnym programie „Rolnik szuka żony”. Młodzi wybrali utwór „You can do magic” grupy America.

Nagranie z pierwszego tańca pary można zobaczyć tutaj: https://www.instagram.com/reel/CvHdOSjIzG6/

Potrzebujcie więcej inspiracji?

Oto lista popularnych utworów na ślub kościelny:

  • Ave Maria – Franz Schubert: Ten klasyczny utwór jest jednym z najbardziej popularnych wyborów na ceremonię ślubną, charakteryzujący się piękną i wzruszającą melodią.
  • Alleluja – Wolfgang Amadeus Mozart: To utwór z „Exsultate, jubilate”, który nadaje się doskonale na moment radosnego wyjścia z kościoła jako małżonkowie.
  • Hallelujah – Leonard Cohen (lub wersja Jeffa Buckley’ego): Ta piosenka zyskała status hymnu miłości i emocji, idealnie wpisując się w atmosferę ślubu.
  • A Thousand Years – Christina Perri: Ta nowoczesna ballada była wykorzystywana w wielu ślubnych momentach, doskonale oddaje uczucia nowożeńców.

Z kolei przykładowe utwory na pierwszy taniec to:

  • Norah Jones – The Nearness Of You
  • John Legend – All Of Me
  • „Something Just Like This” autorstwa The Chainsmokers i Coldplay
  • Thinking Out Loud – Ed Sheeran
  • At Last – Etta James
  • Unchained Melody – The Righteous Brothers
  • Can’t Help Falling in Love – Elvis Presley
  • Perfect – Ed Sheeran
  • Amazed – Lonestar
  • Everything – Michael Bublé
  • You Are the Best Thing – Ray LaMontagne.

O kosmetykach w Polsce

Healthy aging
Niewątpliwie trendem, który od wielu lat rozwija się na całym świecie jest tzw. healthy aging. Od jakiegoś czasu określenie to funkcjonuje również w Polsce obejmując głównie problematykę zdrowia i chorób osób starszych a filozofia healthy aging zaczyna być także widoczna w branży beauty. Wiele organizacji propagujących tą filozofię, zdrowe starzenie określa jako proces optymalizacji możliwości poprawy i zachowania zdrowia, czyli fizycznego, społecznego i psychicznego dobrostanu oraz niezależności seniorów, przyczyniając się do poprawy jakości ich życia. Dlatego zarówno na świecie, jak i w Polsce, healthy aging rozpatruje się głównie w odniesieniu do osób po 60., a nawet już 50. r.ż.

Zainteresowanie zwiększeniem potencjału zdrowotnego seniorów wynika z regularnie napływających informacji o niekorzystnych danych demograficznych – niskim współczynniku dzietności oraz rosnącej średniej długość życia i coraz liczniejszej populacji osób powyżej 65. r.ż. Według WHO w Regionie Europejskim odsetek osób w wieku 65 lat ma wzrosnąć z 14% w 2010 do 25% w 2050 r. Dlatego Europa promuje zdrowe starzenie poprzez szereg strategii i planów działania, np. poprawę opieki zdrowotnej nad seniorami, zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. Ma to na celu zapobieganie skutkom chorób związanych z wiekiem, wykluczeniu społecznemu seniorów a także minimalizowaniu obciążeń związanych z ich niepełnosprawnością. W branży beauty są to działania dotyczące poprawy jakości życia seniorów poprzez umieszczenie w ofercie specjalistycznych pakietów zabiegowych dla seniorów, obejmujących medyczne zabiegi estetyczne, zabiegi estetyczno-zachowawcze z obszaru szeroko rozumianej kosmetologii oraz podologii czy trychologii osób starszych.

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez PMR, konsumenci wybierając kosmetyki, kierują się ich jakością (88%), zapachem (79%), ceną (77%) oraz naturalnością (55%). Cena już dawno przestała być dla klientów najważniejsza, kryterium znanej marki również traci na znaczeniu. Wiąże się to przede wszystkim z silnym w ostatnich latach rozwojem marek własnych. Aż dla 45% respondentów ważne jest, by kupowany kosmetyk był produktem polskim. Wysoka jakość krajowych produktów oraz zaufanie, jakim darzą je konsumenci pozwalają im coraz lepiej konkurować z zagranicznymi markami.

Wciąż najpopularniejszym miejscem zakupów kosmetyków w naszym kraju są drogerie (79%). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86%) niż mężczyźni (67%). Blisko 25% konsumentów dokonuje z kolei zakupu kosmetyków w hipermarketach, a dyskonty wybiera 14% osób.

W najbliższych latach powinno dojść do dalszego wzrostu znaczenia dyskontów, przede wszystkim z racji ich ekspansji, poszerzonej oferty kosmetycznej oraz rosnącego zaufania społeczeństwa do marek własnych. Z kolei hipermarkety, aby zaradzić spadkom sprzedaży kosmetyków, będą najpewniej przebudowywać swoje działy kosmetyczne, próbując upodobnić je do drogerii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *