Peeling Complex & Chrissie White — skuteczna walka z przebarwieniami

Przebarwienia na skórze twarzy powstają w wyniku ekspozycji na promienie słoneczne, procesów starzenia czy działania hormonów. Istnieje wiele metod niwelowania widoczności przebarwień w salonach kosmetycznych i medycyny estetycznej. Można też zdecydować się na walkę z przebarwieniami w warunkach domowych. Poznaj kosmetyki na przebarwienia, które przyniosą spektakularne rezultaty. Dowiedz się, czym jest linia kosmetyków premium Peeling Complex & Chrissie White włoskiej marki Chrissie Cosmetics? Dlaczego warto stosować ją w gabinecie oraz pielęgnacji domowej?

Czym są przebarwienia i jakie są przyczyny ich powstawania?

Przebarwienia to defekt kosmetyczny w postaci plam na skórze o różnej wielkości i nieregularnym kształcie. W ludzkiej skórze znajduje się melanina — substancja, która odpowiada za jej koloryt. Nadprodukcja melaniny powoduje powstawanie plam pigmentacyjnych. Jednak przyczyn ich powstawania może być mnóstwo:

  • Ekspozycja na słońce bez odpowiedniej ochrony w postaci kosmetyków z wysokim filtrem SPF.
  • Niektóre leki mogą zwiększać nadwrażliwość skóry na słońce.
  • Infekcje, zadrapania i skaleczenia skóry.
  • Zmiany hormonalne np. podczas ciąży lub menopauzy.
  • Zaburzenia pigmentacji skóry.
  • Problemy i choroby skóry takie jak: wysypki, trądzik różowaty, łuszczyca.

Peeling kwasowe na przebarwienia

Kwasy są świetnym sposobem niwelowania przebarwień na skórze poprzez jej złuszczanie i normalizowanie. W efekcie wyrównują koloryt skóry, ale także niwelują przebarwienia i zmarszczki, poprawiają kondycję skóry oraz ją rozjaśniają. Najpopularniejszymi kwasami AHA na przebarwienia są kwas glikolowy i kwas mlekowy. Ciekawym rozwiązaniem w przypadku plam pigmentacyjnych jest także jedyny stosowany w kosmetyce kwas BHA, czyli kwas salicylowy. Wszystkie trzy wykazują właściwości keratolityczne oraz rozjaśniają przebarwienia i plamy pigmentacyjne. Każdy z nich wykazuje także inne właściwości pielęgnacyjne. Wszystkie trzy znajdują zastosowanie zarówno w pielęgnacji domowej, jak i pielęgnacji gabinetowej.

Warto podkreślić, że podczas kuracji kwasami trzeba koniecznie pamiętać o ochronie skóry przed promieniowaniem UV i stosować kosmetyki z wysokim filtrem SPF.

Kosmetyki premium na przebarwienia

Włoskie Vivipharma Laboratori di Ricerca wyposażyło swoją markę Chrissie Cosmetics w potężne narzędzia do walki z przebarwieniami. W ofercie Chrissie znajdziemy dwie linie kosmetyków dedykowane redukcji przebarwień: Peeling Complex & Chrissie White, na które składa się aż 5 kosmetyków:

  • Odpowiedzią Chrissie Cosmetics na niedoskonałości skóry jest kuracja w kremie White Skin, skomponowana z 2% alfa-arbutyny, kwasu mlekowego, tlenku cynku i witaminy E i uzupełniające Serum White o lżejszej, łatwiejszej do rozprowadzenia na skórze formule.
  • Aby zoptymalizować korzyści płynące z White Skin, zaleca się łączenie stosowania jednego z peelingów Chrissie, takich jak 10% kwas glikolowy, 7% kwas migdałowy lub 2% kwas salicylowy.

Kosmetyki należy dobrać do rodzaju skóry i widocznych zmian, a następnie stosować w kuracjach przynajmniej 4 tygodniowych.

Więcej szczegółów znajdziesz na stronie marki: https://chrissiecosmetics.com.pl/redukcja-przebarwien.

O kosmetykach w Polsce

Medical beauty
Cześć usługobiorców branży beauty ze względu na swoje możliwości, oczekiwania czy po prostu wskazania, wynikające z potrzeb skóry, rezygnuje z długoterminowych kosmetologicznych terapii pielęgnacyjnych i przeciwstarzeniowych na rzecz procedur inwazyjnych, medycznych (medical beauty) – choć obarczonych większym ryzykiem powikłań – dających szybkie i trwałe efekty. Zabiegi te są udoskonalane i coraz bardziej dostępne dla odbiorców rynku beauty.

Drugim odłamem tego trendu jest medykalizacja kosmetologicznej części branżyktóra postępuje od kilku lat, powodując, że zabiegi przebiegające z przerwaniem ciągłości naskórka, o większej inwazyjności (ingerencji w tkankę) niż te tradycyjne, wykonywane są przez nie-lekarzy (np. karboksyterapia, mezoterapia mikroigłowa, zabiegi laserowe). Z powodu braku jednoznacznych regulacji prawnych, co do zakresu kompetencji poszczególnych grup zawodowych związanych z upiększaniem ciała i mimo trwającej na ten temat dyskusji w szeroko pojętej branży beauty, trend ten w estetologii kosmetologicznej rozwija się bardzo dynamicznie.

Według danych GUS z 2016 r., kosmetyki z Polski są eksportowane do ponad 160 krajów, w tym do tak odległych jak Meksyk, Indonezja czy Australia.

Zdecydowanie najważniejszy dla krajowych firm jest jednak rynek wewnętrzny Unii Europejskiej. W latach 2004-2016 dodatni bilans Polski w handlu kosmetykami w Unii wzrósł prawie dziewięciokrotnie – z 231 mln do 2,04 mld zł – co wzmocniło sektor i miało korzystny wpływ na całą polską gospodarkę.

Głównymi kierunkami eksportowymi kosmetyków z Polski są dzisiaj Niemcy, Wielka Brytania i Rosja. W 2016 r. eksport do tych krajów wyniósł odpowiednio 1,77 mld, 1,59 mld i 1,38 mld zł.

Przytoczone dane obejmują eksport kosmetyków wytwarzanych w Polsce zarówno przez firmy z polskim kapitałem jak i firmy międzynarodowe.

Między 2008 a 2016 r. udział eksportu kosmetyków z Polski do Rosji zmniejszył się z 18,5 proc. do 11 proc.

Udział eksportu na Ukrainę również zmalał, z ponad 8 proc. do 3 proc. Na zmiany te wpłynęła m.in.
niestabilna sytuacja polityczna i sankcje gospodarcze. Największy wzrost udziału w eksporcie kosmetyków z Polski, z 8 proc. do 13 proc., odnotowały Niemcy.

Polski rynek kosmetyczny to około 400 podmiotów – dużych firm międzynarodowych, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. Taka struktura zapewnia niezbędną różnorodność branży i stanowi o jej silnych podstawach.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł. Dzięki działalności przemysłu kosmetycznego polska gospodarka wytworzyła ponad 7 mld zł wartości dodanej, zapewniając miejsca pracy dla 43 tys. osób.

Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej z liderów, stale powiększając też
nadwyżkę w handlu międzynarodowym. W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie rosła będzie zamożność społeczeństwa, co w konsekwencji oznacza wzrost popytu na produkty kosmetyczne. Zmieniać się będzie też struktura tego popytu – wzrośnie sprzedaż droższych wyrobów. Z kolei konsekwencją zachodzących w Polsce zmian demograficznych będzie wzrost zapotrzebowania na produkty przeznaczone dla osób starszych. Takie impulsy na rynku krajowym zmieniać będą produkcję, a co za tym idzie – eksport.

Kontynuowany będzie trend migracji polskich producentów z rynków tanich na rozwinięte, dojrzałe rynki
o wysokiej marży. Kierunek rosyjski czy ukraiński będą tracić znaczenie na rzecz np. rynku belgijskiego.
Sukcesywnie wyczerpywać się będzie przewaga konkurencyjna branży kosmetycznej w Polsce opierająca się na niskich kosztach. Wzrost wynagrodzeń i kurcząca się liczba dostępnych pracowników wymuszą znalezienie innych przewag, m.in. poprzez zwiększenie inwestycji w badania i rozwój.

Kadry sektora należą do najlepszych w Europie. Jedynym zagrożeniem jest starzejące się społeczeństwo,
które może ograniczyć dopływ liczby pracowników wymaganej do zaspokojenia rosnących potrzeb branży.

Kosmetyki to jedna z intensywniej regulowanych branż na poziomie Unii Europejskiej. Zharmonizowane
przepisy ułatwiają konkurencję, ale ich częste zmiany wymagają znaczącego wysiłku w dostosowanie, drenując kapitał na inwestycje rozwojowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *